13 obiceiuri sanatoase care iti fac viata mai frumoasa

Sunt 13 moduri prin care iti poti mari sansele de a duce o viata mai sanatoasa si mai fericita. In loc sa aduca ghinion, cele 13 obiceiuri promit o viata plina de vitalitate. Nu le lua in considerare si atunci inseamna ca te joci cu sanatatea ta.

1. Ia micul dejun in fiecare dimineata. Cei care servesc micul dejun sunt campionii sanatatii. Studiile citate de WebMD arata ca oamenii care mananca dimineata absorb mai multe vitamine si minerale si mai putine grasimi si colesterol. Rezultatul este adesea un corp mai atletic, la care se adauga un colesterol scazut si mai putine sanse de a cadea in patima mancatului excesiv.

2. Adauga peste si Omega 3 dietei tale

In afara de faptul ca este o sursa excelenta de proteine si un tip de mancare ce nu contine foarte multe grasimi saturate, pestele contine acizi grasi Omega 3, care reduc riscul aparitiei de boli de inima.

3. Dormi suficient

Corpul tau trebuia sa beneficieze de suficient timp pentru a se odihni. Altfel vei vedea ca vei avea o dispozitie proasta si te vei simti obosit. Pare la mintea cocosului ca trebuie sa dormi suficient, dar studiile arata ca mai mult de doua treimi dintre adulti sufera de afectiuni asociate somnului. Lipsa odihnei afecteaza negativ memoria, capacitatea de a invata si gandirea logica. Ai deci grija sa dormi intre sapte si zece ore.

4. Socializeaza

Du-te la biserica. Inscrie-te intr-un club. Fa orice, dar fa-o impreuna cu alti oameni. Activitatile in comun sunt bune pentru sanatatea ta fizica si mentala, dar in plus vei afla informatii noi, iti vei face prieteni, vei avea sprijin in rezolvarea problemelor si vei simti ca apartii unei comunitati.

5. Fa sport

Stim deja ca activitatea fizica are o multime de beneficii. Este cu atat mai surprinzator faptul ca atat de multi oameni sunt sedentari. In caz ca ai nevoie de mai multe motive pentru a face sport, afla ca: te ajuta sa iti controlezi greutatea, pastreaza oasele, muschii si incheieturile sanatoase, reduce riscul aparitiei hipertensiunii si a diabetului, confera o stare de bine, scade riscul mortii survenite in urma unor boli de inima si chiar reduce riscul unei morti premature.

6. Nu uita de igiena orala

Daca te speli pe dinti in fiecare zi inseamna ca adaugi pana la 6,4 ani la speranta ta de viata. Mai multi oameni de stiinta suspecteaza faptul ca bacteriile care duc la aparitia placii dentare pot ajunge in sange si de aici ar putea duce la diverse afectiuni ale inimii.

Alti cercetatori au descoperit ca exista o legatura intre bacteriile din gura si infarct, diabet si chiar nasterea prematura.

7. Descopera un hobby

Din moment ce sunt activitati care te relaxeaza, hobby-urile ar trebui sa iti ofere placere. Unii oameni se simt bine atunci cand construiesc ceva, urmaresc viata pasarilor, fac diverse sporturi, se plimba in parc sau chiar joaca carti.

8. Protejeaza-ti pielea

Pielea incepe sa imbatraneasca din momentul in care ne nastem si cea mai buna metoda de a o proteja este sa ne ferim de soare. Razele ultraviolete pot cauza riduri, uscarea pielii si chiar puncte colorate ce tradeaza varsta. Expunerea prelungita poate duce la arsuri, schimbari in textura pielii, dilatarea vaselor de sange si chiar aparitia cancerului de piele.

Pentru ca nu putem sa ne ferim mereu de soare, nefiind nici placut si nici practic, putem totusi sa urmam cateva sfaturi simple: foloseste o crema cu un factor de protectie mai mare de 15, poarta palarii sau haine lungi, evita expunerea la soare in mijlocul zilei.

9. Ia gustari sanatoase

Este recomandat sa mananci zilnic cel putin cinci portii de fructe si legume, ca parte a unei diete sanatoase. Fructele si legumele vor scadea riscul aparitiei unor tipuri de cancer, vor invinge semnele imbatranirii, imbunatatesc memoria si stimuleaza sistemul imunitar.

10. Bea apa si mananca lactate

Apa si laptele sunt lichide esentiale pentru sanatate, dar pot ajuta si in lupta cu kilogramele. Calciul din lactate este important pentru oase, iar mai mult de doi litri de apa consumati zilnic ajuta corpul sa piarda mai repede din kilograme.

11. Bea ceai

Ceaiul decafeinizat te poate ajuta sa-ti imbunatatesti memoria si sa reduci riscul aparitiei cariilor. Totusi, momentan nu exista studii extinse in aceasta privinta.

12. Plimba-te zilnic

La punctul 5 am mentionat exercitiul fizic. Plimbarile sunt un mod simplu prin care poti sa faci sport printre activitatile zilnice. Misca-te cat poti de mult. Fa pasi cat timp vorbesti la telefon, in timp ce te speli pe dinti si chiar atunci cand te uti la meci. La fiecare 12 pasi, pierzi o calorie.

13. Fa-ti un plan

Putina planificare te poate duce departe. Ca sa poti incorpora fitness-ul, protectia pielii, ingrijirea dintilor, pierderea kilogramelor si legaturile sociale in programul tau ocupat, e nevoie de planificare. Fa o schema de meniu si un orar si totul v-a parea mult mai simplu.

sursa: ziare.com



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s