Opinii: Mai sunt oameni buni!

Un strain care ar citi presa romaneasca ar trage concluzia ca ne indreptam spre infern, daca nu cumva am si ajuns acolo. Gripa porcina, talharii, asasinate, accidente, criza economica, concedieri, morti din cauza frigului, trenuri deraiate, spargeri de banci si case de schimb, conturi piratate, ce mai, un tablou de apocalipsa. Mai ca-ti vine sa te lipsesti, sa pleci in alta tara sau, si mai bine, in alta lume.

Si totusi…

Doream de ceva timp sa scriu si despre lucrurile pozitive care mi se intampla. Nu pot trai cu ideea ca suntem condamnati la dezastre si nenorociri. Trebuie sa aratam si ce ne uneste, sa-i laudam pe cei care inteleg ca avem un destin comun si actioneaza in consecinta.

Multumesc, dna politista!

Mai zilele trecute am plecat intempestiv la o inmormantare in provincie. La inapoiere m-a oprit politia rutiera pentru depasirea vitezei. S-a prezentat la masina o dna politista tinerica, mignona, cu ochi albastri si cu un zambet frumos. S-a recomandat, mi-a cerut actele din care imi lipseau cateva (rovigneta, asigurarea obligatorie) si mi-a spus: „va iert pentru asta si asta, dar platiti amenda pentru depasirea vitezei. N-o luati in tragic, platiti jumatate in 24 de ore”, tot timpul zambind si incurajundu-ma cu privirea. Mi-a zis sa urc in masina, sa nu stau in frig, mi-a adus procesul verbal. Mi-a urat drum bun si sa am grija in continuare. Am plecat mai departe zambind si eu si uitand de necaz.

Institutie eficienta

Nu stiu ce experiente au altii, dar am fost si eu, pentru prima data, la o statie RAR (Registrul Auto Roman), pentru ca mi-a iesit masina din leasing si pentru ITP. Auzisem niste grozavii, ca te jupoaie de bani, iti inventeaza tot felul de defectiuni la masina, doar ca sa te „simti”. Eram speriat de ce avea sa mi se intample.

M-am programat cu o zi inainte, la ora fixata m-am parcat in curtea institutiei si dupa 5 minute a venit un tip la mine, cu ecuson, s-a recomandat, mi-a zis sa-i dau actele, sa trec pe la ghiseul casierie apoi sa merg in sala de asteptare. Asa am facut. In sala era cald, automate cu cafea si sucuri, geamuri de sticla prin care priveam probele la care era supusa masina. Fix dupa 40 de minute aud la difuzor numele meu, sa ma prezint la ghiseul nr… sa-mi iau actele. Masina era parcata la iesire, m-am urcat in ea si am plecat. Bravo!

La o agentie CFR

Trebuind sa fac un drum in provincie m-am dus la o agentie de bilete CFR sa-mi iau bilete. Surpriza totala! Dna casiera m-a informat cu toate variantele de calatorie, cu legaturile existente pentru a ajunge unde doream, costuri, care tren are internet si care nu, etc. Cu inima cat puricele, de frica sa nu fiu luat in suturi, ii zic: „trebuie sa ma consult cu sotia la telefon”.

„Nicio problema, servesc pe altcineva, pana atunci”. De vreo trei ori am vorbit la telefon, revenind de fiecare data la ghiseu si obtinand alte informatii. In final i-am spus ca sunt uimit de cata rabdare are. Mi-a raspuns: „si ce sa fac, asta mi-e meseria”. I-am multumit inca odata regretand ca reprezinta exceptia, nu regula. Mon chapeau, dna!

La CEC Bank

Nu mai intrasem de mult intr-o agentie CEC, dar venise vremea sa-mi „reglez” niste conturi. La propriu! Surpriza totala! Au disparut clasicele ghisee, acum sunt niste birouri frumoase cu doua scaune in fata pe care te asezi comod in timp ce stai de vorba.

In sfarsit, i-am vazut ochii!

Frustrarea mea, sa stau de vorba cu oameni carora nu le vad fata si ochii a disparut!

Daca as fi Emil Boc asa da o ordonanta de urgenta prin care as desfiinta toate ghiseele din tara. Dar nu sunt.

Functionara din fata era dichisita, chiar pedant imbracata in uniforma, cu ecuson, vorbind pe un ton calm si amabil. Amandoi la acelasi nivel, fata in fata, fara geamuri si scanduri interpuse. Mi-am rezolvat rapid problema si am plecat incantat ca mai sunt oameni amabili si in Romania.

Poate si sfanta concurenta isi spune aici cuvantul.

Intamplari din trafic

Ati observat ca la intrarea pe strazile principale, tot timpul aglomerate, trebuie sa beneficiezi de „bunavointa” celor aflati pe strada cu flux mare, sa poti intra in coloana. De cele mai multe ori, in cateve minute se gaseste cineva care te observa si-ti face semn cu mana sa intri, desi n-ai avea dreptul. Ii multumesti frumos, clipind avariile de cateva ori, el iti spune „cu placere”, dand un flash scurt.

Mai simpatice sunt soferitele, care-ti multumesc fluturand mana si zambind larg. Le raspunzi si tu la fel.

Oameni care nu s-au intalnit si nu se vor mai intalni niciodata. Dar care stiu ceva: au un destin comun, depind unii de altii, isi fac unii altora viata mai usoara sau mai grea.

Poate sunt picaturi intr-un ocean intamparile descrise de mine. Poate. Dar cu atat mai mult trebuie aduse in atentia publica.

Hai ca se poate! De doi lei speranta!

Prof. Stefan Vlaston

sursa:ziare.com
Bravo, domnule profesor, asa este, culmea, NORMALITATEA fiind atat de rara la noi, ar trebui promovata mult mai mult. Mi s-a intamplat ca intr-un mare magazin, de tot felul de amenajari interioare , din centrul tarii, o vanzatoare , sa ma umileasca pur si simplu prin buna-vointa  ei, prin amabilitate si competenta sfaturilor incat m-am simtit dator  sa-i spun , ca nu o sa cumpar atunci.  „Nu-i  nimic, tot sunt aici, sa nu stau degeaba”, mi-a spus ea, uimindu-ma.
S-ar putea sa fie cazuri de oameni  NOI, care au mai fost in exterior, au mai vazut si constientizeaza ca , este mai simplu si mai putin  stresant sa te porti  NORMAL.  Pana la urma tot banii aia ii dam  sau ii  luam , dar macar ne respectam verticalitatea anatomica.
Lasă un răspuns

