Grape-fruitul: prieten sau dusman?!?

grapefruit

Sunt diabetic insulino-dependent – am mai scris – descoperit de vreo 12 ani. In regimul alimentar ce mi s-a recomandat, grape-fruitul, ca fruct ce nu are zahar, mi s-a spus ca este bun in orice cantitate, restul regimului  fiind cantarit. Mi-am facut obiceiul  sa consum zilnic la ora 10, un grape-fruit  de aproximativ 250-300 gr., asta insemnand pana acum mai mult de 12 TONE din acest fruct, consumate de mine.

Am citit in Descopera.ro un articol intitulat:,,Pericolul neştiut: un singur grape-fruit poate să te omoare”, si am realizat ca am murit multiplu sau ca…. mi-a cam murit moartea. Surpriza maxima, in aceeasi pagina a lui Descopera.ro un alt titlu:,,Sucul de grape-fruit are „puteri” surprinzătoare”; taci ca-i bine! D’-aia n-am murit: multumesc, Descopera.ro!

Care-i treaba? Nu site-ul are vreo vina: el a semnalat corect, rezultatele  cercetarilor unor grupe de oameni de stiinta, medici si concluziile lor. Ei au sesizat si au testat, pe grupe de bolnavi, cu colesterol marit sau cancer, efectul medicamentatiei prescrise in conditiile consumului normal -mai ales la pacientii de peste 45 de ani cu diabet sau alte afectiuni- de 250 gr. zilnice de grape-fruit. Anumite enzime, din sucul lor, pot inhiba compusi ai medicamentelor  din tratarea colesterolului si astfel retinerea lor periculoasa in organism; altele, pot potenta medicamentele folosite in tratarea cancerului, marind astfel efectul benefic al acestora. Concluzia mea este ca: in indicatiile acestor medicamente sa se treaca influenta consumului de suc de grape-fruit. Deasemenea, medicii curanti sa-si avertizeze pacientii de influenta pozitiva sau negativa a fructului, in conditiile in care Romania- nota bene- este unul din marii exportatori de citrice (ati auzit doar de grape-fruit-ele din en-gros-urile din Bucuresti).

 sursa foto:



Lasă un răspuns

