Nesimtire….pe sanatatea noastra, pe banii nostrii- lanturile de farmacii!!!

medicament alopat

Pana azi nu am crezut asa ceva. Nu am crezut ca marile concerne de medicamente fac si desfac guverne, schimba presedinti de state, dicteaza politicile economice  ale tarilor, hotarasc ce domenii se vor dezvolta prioritar, ce regim politic sau om trebuie sprijinit si care mazilit. De azi cred tot, nu mai trebuie sa-mi  demonstreze nimeni, nimic. Acum inteleg de ce un absolvent, magma cum laude  de medicina, a preferat  acum 10 ani, in loc de rezident in spita,l sa devina un prosper(!?!) distribuitor de medicamente. Acum inteleg de ce unii au ,,parcat” in acest domeniu, avand un succes economic remarcabil. Sa ma explic:

aveam o ora libera si am plecat pe B-dul Tomis din Constanta sa-mi cumpar o banala aspirina pentru cei cu probleme cardiologice. Aspirina, cel mai comun medicament, il stim toti, il luam toti, pentru o mica raceala, o durere muschiulara, un amarat de guturai. Intru in prima farmacie (sunt zeci, una langa alta pe acest bulevard si nu numai), cer cea mai ieftina posibil aspirina cardio, romaneasca, in cutie cu 30 de pastile si surpriza aici costa 8,5 ron. Cam mult, fata de ce stiam eu, refuz politicos desi mi se spune ca cele ieftine sunt refuzate chiar de clienti nefiind bune. Sa mori tu ,zic in gand si plec 50 de metri in alta farmacie. Surpriza, pe o cutie identica mi se cer 12 ron. Poftim? Barfesc cu farmacista, plec mai departe si tot la fel la inca 3-4 farmacii. Pretul minim 8,5 ron, maximul este, tineti-va bine, 15,5 ron. Simt ca ma sufoc, chiar ma iau durerile in piept si plec spre periferie unde gasesc si i-mi cumpar una din alea proaste, cu care poti muri de le iei, dar macar mori pe 3,5 ron.

Din discutiile cu farmacistele mi s-a explicat ca asta-i economia de piata, ca preturile le fac producatorii, lanturile de distributie (depozitele), lanturile de farmacii (privatii-saracii zilelor noastre). Deci de ce ne mai trebuie minister al sanatatii, casa de asigurari de sanatate s.a m.d. daca noi cei multi si saraciti de un bou, imbolnaviti de vremurile astea nenorocite, trebuie sa suportam un astfel  de jaf, sa suportam noi banii imbogatirii lor ilegale. Sunt fara alte cuvinte, dar mi-e greu sa cred ca sunt singurul care stiu. De ce se tace, de ce nu iesim in strada? Mai vorbim!

sursa foto:

Lasă un răspuns

