Divide et impera!

Regiuni-de-dezvoltare-si-judete

Regionalizarea Romaniei o urgenta, sau o conditionare a Uniunii Europene? Pana acum am aflat ca aceasta ar fi necesara pentru a accesa mai usor fonduri pe mari proiecte, cum sunt cele de infrastructura ori irigatii. Dar acest lucru, ar putea fi facut prin Ministerul Marilor Proiecte care ar trebui doar sa armonizeze si sa sincronizeze proiectele de interes local, judetean.

Eram copil cand din regiunile Romaniei sau facut judetele, imi amintesc perfect, pentru apropierea de cetatean a conducerii administrativ-teritoriale si economice. Asa au aparut si dezvoltat orase ca: Tulcea, Vaslui, Piatra Neamt, Botosani, Arad,, Sibiu, Slatina e.t.c. incercandu-se o dezvoltare  armonioasa si echilibrata pe tot teritoriul.

Azi, in politica  interesului national primordial nu mai este omul, romanul, cetateanul care plateste taxe si impozite? Eu cred, ca impartirea in cele 8 regiuni de dezvoltare care s-a facut, este suficienta pentru raportari statistice si alte mofturi ale celor de la Bruxelles. Ganditi-va numai la costurile de toate felurile, pe care le presupune o impartire in ,,x” zone. E drept ca in timp o Europa faramitata este mult mai usor de condus discretionar decat una formata din mari entitati nationale, puternice cu un cuvant greu de spus. Mi se pare un atac la Constitutia Romaniei de stat national, unitar si indivizibil.

Dar cine impune asta? Cine conduce Europa financiar si politic. Cine? Germania, care, ce sa vezi(!?!) tocmai s-a reunificat intr-un puternic stat national care pune palma-n bot turcilor lor, iar romanii si bulgarii de pe acolo nu se simt nici ei mai bine. E un  nou Reich ? Nu, nu pot sa cred asta. Mi-am facut studiile  in Brasov (de mult, e drept), nevasta-mea e din Sibiu si eu chiar ii iubesc pe nemti(sasi). Si mama, Dumnezeu s-o odihneasca, imi povestea ce domni erau nemtii in al doilea razboi mondial in comparatie cu rusii. Da , de acord, dar erau la mine in casa, si nu eu i-am chemat.

Vezi  tu!, cel tanar si credul, ca istoria se face cu pasi marunti, in liniste. Pe unguri si secui eu i-am chemat ? Nu. Istoria i-a adus, si de bine ce i-ai primit si de bine ce s-au simtit, nu s-au mai dat dusi. Eu zic sa aleaga: pot sta, dar ciocu mic sau pot  pleca, la revedere.
Am auzit ca o autostrada ce a inceput simultan din Cluj si Arad nu se poate finaliza pentru ca nu se poate intalni? Superb. Deci e nevoie  musai de regionalizare. Ce ziceti: Boc?Falca?

sursa foto:



Lasă un răspuns

