Bucuresti!…Bucuresti!…tot in… Romanica esti!

Catedrala Patriarhiei

Ora sapte. Soarele straluceste, in fereastra,  prietenos. Sunt diabetic, deci am program  implementat de 12 ani. Spalat, cafea, barbierit, injectia, masa de dimineata, se trezeste familia, eu ma bucur cu blogul. Copiii la serviciu, iar noi, pentru ca suntem oaspeti vreo trei zile, piata (e aproape si bogata), facut mancare-sotia-; facut a 2 a injectie -eu- mancam impreuna. Ne pregatim, sa iesim in oras, sa revedem locuri dragi, cunoscute, dar fiind Postul Pastelui sa ne reculegem, pentru prima data, la Patriarhia Romana. Ora 14 plecam spre  Patriarhie, dar ne oprim o ora in Cismigiu (amintiri, instantanee, alei, copaci infloriti, pasarele-adevarate-, flori- o nebunie, movila, buturuga, Monte-Carlo, lacul-gol, magnoooliiile- bucurie. Ne super bine dispunem si o luam cu viteza intaia prin trafic, spre Dealul Mitropoliei.

Plutea ceva in aer, dar ne simteam atat de bine impreuna, in orasul in care copii nostrii au decis sa munceasca si sa se dezvolte in continuare, incat  am subevaluat situatia. Parcam, cat se poate de corect, perpendicular la  bordura, langa alte 5 masini, la baza dealului. Mai stam cateva minute, ne uitam dupa vreun semn de interdictie, dupa vreun incasator, indicator, nimic- liniste!  Ne aflam totusi in apropierea unui loc sfant si am crezut ca piosenia a cuprins orasul. Urcam dealul (dar despre acest loc, pe care-l calcam prima data in viata voi reveni, ca merita) si dupa un ceas coboram aceeasi alee.

Pe la jumatatea pantei, imi dau seama ca nu vad masina acolo unde o lasasem (nu o vad nicaieri de fapt) si realizez ca ni se mai intampla, pentru prima oara in viata noastra de posesori auto, ceva, acel ceva ce plutea in aer. Fusesera ridicate cele sase masini  (sase cu a noastra) iar acum parcau intr-o veselie, pe asa un loc bun, altele si altele. Aflam astea de la niste mirati ,,binevoitori” care ne dau si numarul de telefon necesar, ba se si ofera sa ne duca la locul depozitarii masinii, pentru ca aveau intamplator drum pe acolo (la marginea orasului). Dam si noi cateva telefoane, ni se spune ca da, asa se procedeaza in zona, de ce am oprit? Sa ma reculeg in tara mea, in credinta mea, la cel mai important asezamant ortodox. Auzi! Piedone eu sunt, crestin. Tu ce….. esti? Abia te-am laudat tuturor pentru frumusetea Parcului Tineretului…

Le dau telefon spunand ca mi s-a furat masina, iar ei imi spun ca au o hotarare de consiliu care  trateaza Piata Unirii ca pe o intersectie (intr-o intersectie nu ai voie sa parchezi, punct) si nu ca pe o PIATA  (loc de adunare a oamenilor cetatii), deci pot da primaria in judecata, dar mai bine ma duc la ei (imi explica locul) cu actele (mi se comunica, care) si cu 497 RON. Clar, nu eram primul tepuit (astea or fi din tepile lui Basescu?), nu singurul si aveam sa ma conving, nici ultimul. Noroc cu fata care a venit, cu masina ei cu banii ei (cardul nostru nu a impresionat bancomatul de la Piata Sudului, caruia i-a parut rau ca nu mai are numerar) ne-a dus dincolo de Metalurgiei, in camp, dar ce investitie banoasa… si mi-am recuperat masina. Sunt prea multe de comentat (mai astept o amenda de la Politie, cum ca am incalcat legea circulatiei- bine ca nu ma baga la Jilava, sa umplu locul lasat de timpuriu liber de Bombonel) dar e Postul Pastelui si NOI ii iertam pentru ca nu stiu ce fac.

Aceste randuri le-am scris asa, sa informez doar zeci de consilieri incompetenti, de politisti obedienti, de gura casca potentiali infractori din acest tip de afacere. NOI i-am iertat, ca este bine sa-ti iubesti aproapele, dar ei au mult de lucru cu constiinta lor, daca se fac partasi la astfel de japca, de hotie institutionalizata.

Exceptand valoarea mare a prejudiciului financiar adus (650 ron minim pe total) experienta traumatizanta pentru orice om , mai ales diabetic ca mine, doresc numai de bine, intr-o capitala a romanieidebine !

Lasă un răspuns

