Invatamantul romanesc produce…?!?

Universitatea Bucuresti

De catva timp am o dilema! Invatamantul romanesc produce prosti, cum a debitat dupa un sprit, presedintele suspendat sau onor politicienii, nu sunt in stare sa mentina si sa creeze locuri de munca pentru cei cu studii (de orice nivel)? Deci balanta  pregatire scolar-profesionala si locuri de munca vechi sau noi este intr-un dezechilibru evident. Cine oare s-o ocupa de problemele economice sociale ale unei tari? Ce vedem noi este doar… circ fara paine.

Aseara am comandat o pizza si „baiatul” care ne-a livrat-o era un nene spre 60 de ani, inginer mecanic, somer de un an. Ne-a dorit „pofta buna” si din partea bucataresei care este o fosta asistenta universitara la catedra de mecanica…fara alt loc de munca. Azi am fost la targul de confectii-incaltamante si cat sotia, proba niste rochite, vanzatorii sot si sotie vorbeau despre fetita lor  de 3 ani lasata acasa care le spunea, la telefon, ca-i iubeste mult si-i asteapta. Aflu ca cei doi VANZATORI erau licentiati cu masterate (doamna avea chiar-sic-4 masterate) dar se ocupau de aceasta firma, pentru a avea si ei un loc de munca, decent de altfel. Dupa cum arata si mai ales vorbea, as fi votat-o pe aceasta doamna europarlamentar-sigur ne-ar fi reprezentat cu demnitate interesele la toti ROMANII.

Imi amintesc de scandalul cu politistii absolventi cu contract, ai scolilor de specialitate, dar neangajati in sistem. Imi vin in minte copiii foarte buni,  valorosi ai mei si ai cunoscutilor, obligati sa-si caute un loc de munca aiurea in lume, fara contracte sigure, la cheremul angajatorilor mai mult sau mai putin onesti. Sau desfiintat uzine, fabrici, combinate cu 3-15 mii de angajati  si-n locul lor, noua gandire economica a tarii a pus, de exemplu, un mall cu 100 de casiere si paznici. In mall vandem iluziile altora. Se fac „Targuri de locuri de munca” (foarte bine), pentru o suta, doua de job-uri, cam putine. Nu s-a facut mai nimic concret si corect pentru a atrage investitori straini sau autohtoni. Nu s-a facut nimic pentru exploatarea eficienta,  in folosul tarii,  a resurselor naturale, a brandurilor si inventiilor romanesti.

Chiar nu inteleg ce se mai asteapta, pentru a se demara ceva intr-adevar de aplaudat. Nu un concert Holograf! Ne-am trezit la spartul targului? Suntem prosti? Atat de mari sunt presiunile (spagile), pe bietii conducatori? Sictir! Mi-e greata de ei! In rest numai de bine intr-o romaniedebine!

sursa foto:


One Comment on “Invatamantul romanesc produce…?!?”

  1. Sonia spune:

    Locuiesc într-un oraș odată muncitoresc. O dată cu combinatul s-a prăbușit totul. Din fericire atât eu cât și soțul meu nu am așteptat ca totul să se năruiască. Am pus mâna pe carte și ne-am reorientat. Deși am schimbat macazul, am avut o bază. Educația solidă primită în școala (tu cunoști bine ce însemna TCM la Brașov). Și poate și puțin noroc. Pentru cei tineri însă e jale. Școala nu îi ajută prea mult. Doar cei înzestrați cu tenacitate și determinare reușesc să își construiască o bază solidă. Apoi dau pieptul cu viața și cu o concurență foarte dură.


Lasă un comentariu