Prima baie in mare…2013!

eu si lebada

Am facut prima baie in mare pe sezonul asta, ca in liceu, in anii ’70-75, cand pe trimestrul al-III-lea aveam in servieta: prosop, slip de schimb, un sandwich in plus si numai medii bune, de bursier. Constantenii spun, prima baie, atunci cand apa iti permite, fara sa faci hipotermie, sa inoti peste 50 de metri. Pe cei drogati de mini-concediile de 1 mai, cei cu barba tremuranda si vocea ragusita de alcool, sa nu-i luati in seama, cand declara reporteritelor din Ilfov ca: apa-i  buna. Ei sunt „turistii” care fac rau atat litoralului, cat si muntelui (cati din cei care au fost la munte, au avut vreun fel de echipament?).

Placerea inotului, este una unica, la indemana multor oameni. Inotul este, daca vreti, un sport in masa, pe care este bine sa-l practicam. In consecinta, ieri am fost in „golfuletul nostru” de pe plaja Constantei, amenintat cu redesenarea, din cauza lucrarilor la soseaua de coasta, cred. La adapost de valurile din larg cu apa mai putin adanca, am avut surpriza ca aceasta sa aiba vreo 20 de grade, tocmai buna de inotat.

Surpriza a fost si mai mare cand o lebada s-a lasat pe apa, s-a apropiat cu teama, dar hotarare de mine. Am chemat-o cu niste biscuiti si nu am mangaiat-o ca nu am vrut sa o sperii, dar increderea ei in mine era totala. In toamna anului trecut am avut o intalnire identica si desi nu ma pricep la lebede, am avut sentimentul ca este aceeasi.

E fantastic sa poti comunica cu o salbaticiune in mediul ei, fara dresaj, fara trucaj. Mi-am amintit de serialele de pe Animal Planet cu cei ce traiau printre lupi, lei, tigri si nu am mai spus:„niste nebuni”! Cred ca un suflet bun, iubitor de frumos, este simtit si din inaltul cerului(sic).

Poza e reala, incadreaza si un nou cartier de vile langa soseaua de coasta, amandoua obiectivele neterminate. Distanta intre mine si lebada e de pana in 10 metri, iar cele mai apropiate instantanee au fost ratate de fotograful meu, amator. Sotia, putin geloasa pe succesul meu la zburatoare, a terminat bateria de la mobil!?! Sigur, la urmatoarea intalnire, o sa avem cu noi si aparatul de fotografiat! O intalnire de bine, zic eu, intr-o romaniedebine!

Lasă un răspuns

