Teiul lui Eminescu…

teiIn 1970 dupa admiterea la liceu, ca recompensa (!?!), am plecat la Iasi pentru 2 saptamani, amestecandu-ma, cu cei mai mari, care dadeau admitere la facultati. A fost superba experienta, ceea ce am vazut m-a determinat sa invat pentru a putea urma si eu invatamantul superior. Atunci m-am plimbat prin Copou si am vazut pentru prima- si ultima, pana acum- data, TEIUL lui EMINESCU. M-a impresionat profund, m-a emotionat ca la umbra lui, in mirosul acelor flori, a respirat poetul nostru nepereche.

 Azi, vreau sa scriu despre teii plantati, inspirat, acum vreo 20 de ani pe cateva bulevarde din Constanta. Ati cules vreodata flori de tei? Fara sa rupem crengi, fara sa vindem florile, ci doar pentru ceaiul din iarna urmatoare si pentru cura de aromo-terapie pe care o faci. Inainte de culcare, la varsta mea, in loc de berica sau vin rosu, prefer o cana de ceai din tei. O felie de lamaie si o lingurita de miere de albine, naturala, dau ceaiului savoarea de care ai nevoie pentru un somn linistit (n-as fi crezut vreodata, ca am sa ajung sa scriu asta, dar, la peste 55, este un adevar).

Ce este amuzant in acest cules? Pai asa, om mare cu sacosa de plastic atarnata pe mana, intanzandu-se dupa floricele, trebuie sa recunosc, este putin caraghios. Nu ca n-as avea 5 lei sa-mi iau pentru un an, dar credeti-ma ca dupa respiratul pret de un ceas al aromei, te simti mult mai bine, mai relaxat. Simplul plimbat pe jos, pe sub teii infloriti este o desfatare O fac de cel putin 5 ani, in mai-iunie si credeti-ma am sentimentul ca intineresc. Este un bun prilej, la amurg, sa-mi plimb sotia si sa ne relaxam, chiar recitand Eminescu. Incercati!

Nu-i luati in seama pe carcotasii ce sustin ca doar teiul de padure este bun, de ceai sau cel ce infloreste in iunie. Eu le raspund, ca fac baie in ceai de tei de mai,  asta ma mentine tanar si sa vede-ti bunicutele cum incep sa culeaga. Va doresc un somn usor in miros de tei intr-o romaniedebine!

sursa foto:



Lasă un răspuns

