Vineri in…piata!

piata tomis III

Ora 9, Piata Tomis III. Cumparaturi de week-and. Mai bine zis, cum sa-ncepi rau un sfarsit de saptamana! Am parcat la Lidl, am intrat, magazinul cunoscut, am cumparat produsele pe care in mod obisnuit le achizitionam de aici. Sper sa mareasca, cat de repede, parcarea si sa dea drumul si la alte cai de acces. In rest, bine, civilizat- ce e scump sau deficitar ne-am obisnuit sa luam din alta parte. Mergem presati de timp si in piata.

Multi, foarte multi  pensionari la cozi, e zona plina de persoane in varsta si se pare au venit pensiile. De obicei, piata e plina pe aleile de acces de vanzatori ambulanti, neplatitori de taxa de piata, ce dau repede produsele un pic mai ieftin, pe tocmeala, pentru ca asa-i la piata. Unii mai bronzati, ca doar suntem la mare, altii chiar producatori (lor le multumeam in primavara asta pentru oferta bogata de „ierburi”) vand de toate si fug cand se da, sase… politia. Azi erau toti aliniati la portbagajele inchise si-si faceau reclama soptit.

In mijlocul pietii, un Logan al Politiei comunitare, ii impiedica de ceva vreme sa fie guresi si activi. E bine mi-am zis, dar masina,  mai bine o inlocuiau cu un carton pictat ca pe sosele si o foloseau in patrulare, ca tot era goala, pe post de bau-bau. Ziceti ca e bine, dar eu carcotas cum sunt, zic ca este rau, foarte rau.

De ce? Pentru ca reprezentantul primariei „in civil”, cum imi spunea o batranica, cadea la pace cu vanzatorii ambulanti  pe la portbagaje. Eu l-am auzit cum vorbea cu  o astfel de tuciurie, spunandu-i sa mai astepte, ca imediat o sa ridice interdictia  si uite asa trecea pe la fiecare si-si lua portia. Mi-a atras atentia pentru ca era un burtos in bermude, o namila bine hranita din bani publici si spagi de la precupeti. Avea aspect de mafiot, nu de organ al statului  si vreau sa ma contrazica cineva, de poate si are argumente.

La tarabele exterioare( numai despre ele vorbesc), preturile erau marite fata de ziua precedenta cu 0,5-1 leu ca doar era plin de clienti, zi de cumparaturi si aici nu-i Germania, sa scada pretul. Calitatea marfii, am constatat acasa, e cel putin indoielnica, una se expune, alta se vinde, pentru ca marfa se vinde la rand, ca doar este piata… si doar traim in romaniadebine!

sursa foto:


One Comment on “Vineri in…piata!”

  1. 9 spune:

    M-am cam lasat de cumparat marfa din piata. Preturile sunt la fel ca-n marile magazine, dar nu prea te lasa sa-ti alegi singur marfa (in piata)


Lasă un răspuns

